(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

PRAWO DO BYCIA ZAPOMNIANYM

Zgodnie z RODO osoba fizyczna ma prawo żądać od Administratora Danych Osobowych (ADO) do usunięcia, modyfikacji tudzież wglądu jej danych osobowych w każdej chwili, a jeśli jej uprawnienia nie będą respektowane może złoży do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych skargę.
 
Prezes może nałożyć na ADO różne obowiązki oraz administracyjną karę pieniężną, nawet do 20 000 000 EUR, a w przypadku przedsiębiorstwa – w wysokości do 4 % jego całkowitego rocznego światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego.
 
Uprawnionemu obok skargi przysługuje także prawo do wystąpienia wobec administratora o naprawienie szkody, którą poniósł wskutek naruszenia RODO.
 
Obowiązki ADO
W przypadku złożenia wniosku o usunięcie danych ciąży konieczne jest ustalenie tożsamości wnioskodawcy oraz sprawdzenie poprawności wniosku oraz dokonanie oceny czy wskutek jego uwzględnienia nie dojdzie do naruszenia praw osób trzecich.
Działania w tym zakresie nie powinny przekroczyć miesiąca, chyba że z uwagi na szczególne okoliczności ADO nie ma możliwości załatwienia sprawy w tym czasie.
Przedłużenie terminu załatwienia sprawy do 2 miesięcy jest możliwe, ale wymaga przekazania uprawnionemu informacji w tym zakresie z podaniem przyczyn opóźnienia.
 
Wniosek o usunięcie danych osobowych powinien być ewidencjonowany zarówno wówczas, gdy zostanie uwzględniony jak i w przypadku decyzji odmowne, gdy żądanie osoby jest nieuzasadnione lub nadmierne albo generowałoby zbytnie koszty po stronie ADO, jak i wówczas, gdy z punktu widzenia ADO nadal istnieje podstawa przetwarzania danych np. w celach realizacji płatności etc. Zarówno w przypadku pozytywnej jak i negatywnej decyzji wnioskodawca musi być poinformowany o sposobie i powodach załatwienia wniosku w określony sposób.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.