(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

A MOŻE TO NIE LEKARZ ZAWINIŁ?

Pandemia wprowadziła nowy model świadczenia usług medycznych tzw. tele porady, które w założeniu stanowią równoważną dla konwencjonalnej metodę leczenia. W konsekwencji , jeśli jesteś niezadowolony z tele porady lekarskiej albo wskutek postawionej podczas wizyty on-line diagnozy doszło do zagrożenia lub pogorszenia stanu zdrowia możesz wystąpić przeciwko leczącemu z pozwem cywilnym.
 
Termin na wniesienie takiego powództwa wynosi 3 lata. Nie każdy niezadowolony pacjent zdecyduje się na drogę sądową, część z nich będzie dochodzić swoich praw przed innymi organami m.in. w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta, który w okresie ostatnich kilku miesięcy zanotował znaczący wzrost zgłoszonych naruszeń praw pacjentów. Skarżący najczęściej zgłaszali niemożność kontaktu z placówką leczniczą, utrudnienia w rejestracji, niemożność uzyskania pomocy lekarskiej w dniu zgłoszenia pacjenta lub w miarę bliskim terminie i w efekcie pogorszenie stanu pacjenta i wreszcie zastrzeżenia do jakości usług leczniczych świadczonych w w ramach tele porad.
 
Z perspektywy czasu oceniając funkcjonowanie służby zdrowia w nowej rzeczywistości wydaje się, że można uznać, że pomysł z wprowadzeniem tele porad był nietrafiony. Dla większości bowiem pacjentów usługi w tej formule są wykonywane nieprofesjonalne, powierzchownie lub w sposób zagrażający ich życiu i zdrowiu.
 
Także wśród samym lekarzy panuje opinia, że udzielenie pomocy lekarskiej w ramach tele porady dużo trudniejsza niż podczas tradycyjnej wizyty ponieważ, wymaga ona od lekarza niezwykłej uważności i skupienia na informacjach uzyskanych od pacjenta. Niestety nie zawsze jest to możliwe z uwagi na np. zmęczenie lekarza, ale też jakość połączenia sieciowego czy też umiejętność opisania stanu przez pacjenta.
 
Czasami po prostu pewnych rzeczy na temat stanu zdrowia nie można ustalić wyłącznie w czasie rozmowy telefonicznej, a bez tego bardzo łatwo o pomyłkę, która może mieć wpływ na zdrowie i życie pacjenta.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.