(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

PRACODAWCA NIE MOŻE DZWONIĆ NA PRYWATNĄ KOMÓRKĘ PRACOWNIKA

Jeśli pracownik jest poza miejscem pracy np. z powodu wykonywania pracy zdalnej, przebywa na wyjeździe służbowym albo na urlopie pracodawca nie może w celu przekazania mu jakichkolwiek informacji związanych z pracą, w tym poleceń przekazywać mu drogą telefoniczną, dzwoniąc na jego prywatną komórkę. Dotyczy to także wykorzystania w tym celu prywatnego adresu e-mail pracownika.
 
Zatem nawet, jeśli pracodawca pozyskał informacje na temat numeru telefonu pracownika lub jego adresu e-mail w procesie rekrutacji nie może z nich korzystać w celu przekazywania informacji służbowych. Wynika to z faktu, wskazane dane osobowe zostały udostępnione przez pracownik wyłącznie w związku z rekrutacją i po jej zakończeniu ich przetwarzanie nie ma podstawy prawnej.
 
Warto bowiem przypomnieć, że osoba zatrudniona nie ma, zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, obowiązku podawania pracodawcy swojego prywatnego e-maila czy numeru telefonu. Oznacza, to, że pracodawca może wykorzystać dane osobowe pracownika w celach zawodowych wyłącznie na podstawie dobrowolnej zgody pracownika.
 
Wymaga to formy pisemnej z precyzyjnie określonym celem przetwarzania oraz określeniem okoliczności, kiedy, wyjątkowo, wskazane kanały komunikacji mogą być wykorzystane przez pracodawcę poza godzinami pracy. Co istotne odmowa pracownika na ujawnienie tych danych i wykorzystanie do celów służbowych nie może się łączyć dla niego z żadnymi negatywnymi skutkami. Ponadto pracownik ma prawo w każdej chwili cofnąć udzieloną uprzednio zgodę.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.