(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

NIE KAŻDY W FIRMIE MUSI ZNAĆ ZASADY TWORZENIA KOPII ZAPASOWYCH SYSTEMU INFORMATYCZNEGO

Jak wynika z RODO (art. 5 ust. 1 lit. f) Administrator Danych Osobowych (ADO), w ramach obowiązku ewidencjonowania prowadzonych działań oraz stosowania środków technicznych i organizacyjnych dla bezpiecznego przetwarzania danych osobowych, musi też wprowadzić rozwiązania na wypadek awarii systemu informatycznego, kiedy dane osobowe zostaną utracone, zniekształcone etc. Z tego też powodu w większości firm wprowadza się formalne procedury tworzenia kopii zapasowych. W niektórych przypadkach stanowią one element wprowadzanych w firmie Polityk bezpieczeństwa.
 
Zaleca się, aby w “Polityce” zostały zamieszczone jedynie ogólne ramy sposobu realizacji procedury tzw. back-upów, zaś szczegółowe warunki powinny być uregulowane w odrębnym dokumencie, do którego dostęp powinny mieć wyłącznie upoważnione przez ADO osoby. Wynika to z faktu, że tego rodzaju dokumenty zawierają informacje na temat całości funkcjonowania przedsiębiorcy w tym stosowanych przez niego m.in. środków bezpieczeństwa i zasad przetwarzania wszystkich danych w firmie, nie tylko danych osobowych, procedur podejmowanych w przypadku zatrzymania pracy systemu lub niekontrolowanej jego modyfikacji, przejęcia, zniekształcenia lub usunięcie danych w nim zawartych, poprzez np. ominięcie zastosowanych zabezpieczeń albo nadpisanie programu.
 
Niektórym może się to wydawać się dziwne, biorąc pod uwagę obowiązku ADO w zakresie, zapoznania swojej kadry z zasadami przetwarzania danych osobowych.
Jednak w tym przypadku obowiązek informacyjny stoi niżej niż ochrona interesów firmy. Dowodzi to, że RODO prowokuje sytuacje, w których dochodzi do rywalizacji różnych interesów. Dlatego warto myśleć i pytać.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.