(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

JEŚLI NIE CHCESZ PŁACIĆ KARY NIE REKLAMUJ PODEJRZANYCH PRODUKTÓW

Także w Polsce istniejący system prawny nie dysponuje narzędziami, dzięki którym mozliwe byłoby wyeliminowanie z obrotu piramid finasowych. Pewnym rozwiązaniem dla tej sytuacji może być wprowadzenie praktyki ścigania i karania wszystkich podmiotów, które przekazują naiwnym konsumentom informacje o tego rodzaju inicjatywach.
 
Wdrożenie tej strategii nie jest to proste, ponieważ podmiotów oferujących atrakcyjne wynagrodzeniem za udział w określonym przedsięwzięciu, którego powodzenie jest bywa uzależnione od liczby uczestników, cały czas rośnie. Tego rodzaju inwestycje, czasami wspierane także przez znane osoby w niektórych przypadkach przynoszą uczestnikom zyski. Dużo częściej jednak inwestorzy, poza kosztami nic nie zyskują.
 
Takie działania może być uznane za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Grozi za to kara pieniężna w wysokości nawet do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy, która może być nałożona zarówno na podmioty, które wprost podejmują działania sprzeczne z dobrem konsumentów jak i na osoby, nawet pośrednio z związane z tym procederem nawet, jeśli nie mają zarejestrowanej działalności gospodarczej np. osoby publiczne czyli influencerów, którzy np. polecają takie usługi osobom fizycznym.
 
To właśnie spotkało jednego z influencerów, prowadzącego swój kanał na You Tube, który namawiał do zarejestrowania się na portalu FutureNet i platformie reklamowej FutureAdPro, podejrzanych o prowadzenie piramidy finansowej , za co został ukarany przez UOKIK karą pieniężną wraz z obowiązkiem poinformowania klientów, że swoim działaniem naruszył zbiorowe interesy konsumentów.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.