(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

JAK UZYSKAĆ, NA ODLEGŁOŚĆ, INFORMACJE O STANIE ZDROWIA PACJENTA

Chociaż obecnie kontakt z przebywającymi w szpitalach jest utrudniony nadal jednak osoby bliskie mają prawo do otrzymania informacji na temat ich stanu zdrowia.
 
Chory powinine podać kręgu osób bliskich i upoważnionych, którym będzie można przekazać dane na jego temat, numer telefonu czy adres e-mail uprawnionych oraz ewentualne kody i hasła pozwalające na weryfikację osób kontaktujących się.
 
W przypadku, gdy pacjent z uwagi na swój stan zdrowia nie może przekazać tych danych uzyskanie informacji o jego stanie jest nadal możliwe, ale przeprowadza się wówczas dużo bardziej szczegółowe badanie tożsamości osoby dzwoniącej, którą oprócz wskazania numeru telefonu, numeru PESEL można także zobowiązać do podania znaków szczególnych chorego albo okazania aktu stanu cywilnego.
 
Obowiązkiem podmiotu leczniczego, który udziela na odległość wiadomości na temat chorych jest zapewnienie właściwego i dedykowanego do tego celu sprzętu technicznego umożliwiających tele-rozmowy np. telefon komórkowy jak i laptop, na których należy zainstalować oprogramowanie, pozwalające na zachowanie poufności oraz bezpieczeństwo połączeń. Jeśli z kolei przekazywanie jakichkolwiek materiałów medycznych odbywa się będzie za pośrednictwem poczty e-mail placówka medyczna jest zobowiązana wprowadzić rozwiązania pozwalające na szyfrowanie danych i bezpieczeństwo ich transmisji.
 
Realizacja nałożonych na jednostki medyczne obowiązków związanych z ochroną praw pacjenta nie zwalnia ich z obowiązków związanych z przetwarzaniem pozyskanych w ten sposób danych osobowych, zgodne z zasadą poufności. Jednym z zaleceń w tym zakresie jest stworzenie specjalnej skrzynki e-mail, na której adres będą być przekazywane kopie upoważnień udzielonych przez pacjenta odnośnie jego stanu zdrowia lub treść takiego upoważnienia.
 
Ponadto wobec osób dzwoniących musi być zrealizowany obowiązek informacyjny związany z przetwarzaniem jej danych osobowych, a także wymogach technicznych i proceduralnych związanych z weryfikacją jej tożsamości oraz procedurze uzyskiwania danych na temat chorego.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.