(https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie)
"Cookie (tłumaczone czasem jako plik cookie, w skrócie cookie, również ciasteczko) – mały fragment tekstu, który serwis internetowy wysyła do przeglądarki i który przeglądarka wysyła z powrotem przy następnych wejściach na witrynę. Używane jest głównie do utrzymywania sesji np. poprzez wygenerowanie i odesłanie tymczasowego identyfikatora po logowaniu. Może być jednak wykorzystywane szerzej poprzez zapamiętanie dowolnych danych, które można zakodować jako ciąg znaków. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać tych samych informacji za każdym razem, gdy powróci na tę stronę lub przejdzie z jednej strony na inną."


Podstawowe cookies


Podstawowe cookies umożliwiają dostęp do strony i każdej jej podstrony.

Analityczne cookies


Te cookies pozwalają rozpoznać i zliczać ilość użytkowników na stronie i w jaki sposób korzystają z naszego serwisu, dzięki czemu możemy poprawiać działanie strony. Pozwala nam to również analizować ile i jakie strony zostały odwiedzone. Możemy udostępniać te informacje do Google co pozwala na głębszą analizę aktywności odwiedzających.

ADMINISTRATORZE PAMIĘTAJ, ŻEBY ZGŁOSZAĆ DO UODO INFORMACJE O INCYDENTACH

Jak wynikam z jednego z orzeczeń Prezesa UODO nawet, jeśli konsument przekaże wadliwy adres także adres e- mail do korespondencji i w efekcie informacje jego dotyczące zostaną przekazane do kogoś dochodzi o wysokiego naruszenia prawidłowości przetwarzania danych osobowych i konieczne jest zgłoszenie takiego incydentu do UODO.
 
W ocenie urzędu administrator danych osobowych musi przewidywać błędy po stronie konsumenta i obciąża go obowiązek zadbania o wprowadzenie środków organizacyjnych
i technicznych, które będą temu przeciwdziałać w postaci np. weryfikacji podanego adresu, czy też szyfrowania przesyłanych w ten sposób dokumentów.
Administrator nie może również uznawać, że zwrócenia się z prośbą do niewłaściwego odbiorcy o trwałe usunięcie otrzymanej korespondencji dowodzi niskiego zagrożenia dla praw i wolności osób, których dane dotyczą jeśli nie podjął działań mających na celu zweryfikowanie poziomu tego zagrożenia w oparciu o inne środki.
 
Wskazane rozstrzygnięcie z udziałem jednej z firm ubezpieczeniowych dowodzi, że czasami w sytuacji zaistnienia incydentu mimo przeprowadzenia analizy ryzyka, często zlecanej podmiotom zewnętrznym dla uniknięcia wysokiej kary administracyjnej warto dokonać zgłoszenia o naruszeniu przetwarzania danych do UODO.


Copyright © 2020-present Oh!Law, All rights reserved.